Kim Lindblom Eriksson

Program
Såhär i efterhand har jag insett att en av de roligaste sakerna med bröllopet var att göra trycksakerna. Det kräver mycket planering för att få med allt och det är i dem man verkligen kan se en tydlig röd tråd genom hela eventet och det tycker jag är så jäkla kul! Låter kanske lame men det är sånt jag går igång på ;)
 
Jag designade själv samtliga trycksaker och satt och pillade med bilder, texter och layout i timmar. Men jag blev nöjd. Väldigt nöjd. Jag hade dessutom tänkt skriva ut allt på mammas skrivare och klippa och klistra ihop allt själv. Men timmarna gick och jag började inse att det var omöjligt att hinna med. Mamma var på mig om att skicka det till ett tryckeri men jag trodde det skulle bli dyrt och tänkte att det inte fanns en chans i hel*ete att det skulle hinna bli klart då det bara var ett par dagar innan bröllopet. 
Men då hittade mamma Lindbloms Kopieringsbutik (bara namnet är ju som gjort för oss!) som ligger här i Sollentuna. Jag åkte dit och frågade om de skulle hinna med och det sa de att det inte skulle vara något problem. Alltså lättnaden! Jag och mamma satt ändå sent inpå natten och fixade med PDF-filerna som skulle iväg till tryckeriet men vi hann klart och sedan var det bara att hämta upp en låda med klara, proffsiga, upptryckta vigsel- och festprogram. Alltså bästa tryckeriet! 
 
Låt oss börja med vigselprogrammet. Det hade två syften. För det första var det att gästerna skulle ha koll på i vilken ordning saker och ting hände i kyrkan, såklart. Vilka psalmer som skulle sjungas (fast det tstod på tavlan i kyrkan också såklart), vilka solosånger som skulle framföras och lite annan info. Jag skrev dessutom in namnen på präst, kantor, solist och brudföljet. 
Det andra syftet var att gästerna skulle ha något att fläkta sig med. Haha, låter konstigt kanske men jag får själv panik om det är varmt och man inte kan lämna rummet och inte har något att fläkta sig med. Och med tanke på hur varmt det var den dagen kanske det var bra tänkt av mig. Dessutom hade vi någonstans att fästa de små såpbubble-flaskorna vi delade ut till gästerna för att ha istället för riskastning efter vigseln. Bubblorna var för övrigt speciella som inte lämnar fläckar på kläderna, dessutom bättre för djur och miljö än t.ex. ris. 
Typsnitten var samma som på övriga trycksaker och vårt monogram fanns överst på "framsidan".
 
När det gällde festprogrammen var det desto mer info som skulle få plats. 10 sidor långt fyllt med information och jag är supernöjd med det också. Samma typsnitt och stil som övriga trycksaker och samma storlek som vigselprogrammet. I festprogrammet tryckte vi in följande:
 
* Bilder tagna under testfotograferingen med fotografen
* Min och Marcus historia från att vi träffades till bröllopsdagen
* Meny
* Lista på deltagande gäster och vilken relation de har till brudparet
* Bröllopsbingo (jättekul grej och något för gästerna att pyssla med och prata om)
* 4 sångtexter
* "Barnens tips till ett lyckat äktenskap"
 
Läs mer om vårt bröllop HÄR!