Kim Lindblom Eriksson

En liten resa
Sent igår kväll kom vi hem efter ett par dagars härlig semester i semestern. Hur mycket jag än älskar att resa så är det faktiskt ALLTID skönt att komma hem, tycker jag :)

I fredags packade vi ihop oss och tog bilen ner till min mormor och morfar. En underbar fredagsmiddag i sommarhettan på Grännaberget är bland det bästa som finns. Deras räkmackor är oslagbara!

På lördagen satte vi oss i bilen än en gång och körde iväg till Halmstad över dagen. Vi hann med lite drygt fyra timmar i gassande sol (och en bränna därefter, usch) innan himlen bokstavligt talat öppnade sig och öste ner regn utan dess like.
När vi kom till bilen var vi alla dyngsura inkl ALLA våra kläder och saker vi haft med oss.
Vi gjorde en favorit i repris från förra året och åkte till Ullared. Marcus fick köra i bara kallingar och gympadojor så försökte vi torka det andra så gott vi kunde på vägen, haha!

Vi hade dumt nog glömt Olis barnvagn hemma så på Ullared blev det bland annat en ny vagn. 650 kr gick den loss på och det är kanske inte världens bästa kvalitet men den uppfyllde sitt syfte de kommande dagarna.

Vi kom hem seeent på kvällen och på söndagen umgicks vi bara med min släkt och packade ihop oss igen. Strax efter klocka 15 satte vi oss nämligen på ett tåg ner till Köpenhamn! Min mamma körde hem vår bil från Jönköping :)
Tågresan tog ca 3 timmar och Olivia skötte sig exemplariskt!

Vi kom fram vid 18 och begav oss då direkt till hotellet, dumpade väskor och gick sedan ut och letade middagsställe.

Vi landade på en mexikansk restaurang som var sådär.. Men Oli älskade deras hemgjorda tortilla chips :)

Vi började måndagen med en rejäl (och dyr) frukost på ett härligt ställe som hette The Union Kitchen. Tips! Yoghurten var magisk och deras hemgjorda lemonad var nog det bästa av allt! Och grym korv!

Senare promenerade vi (vi har gått SÅ mycket!) upp till Den Lille Havfrue där jag såg framför mig att jag skulle ta en fin bild på Olivia med sjöjungrun. HA. HA. HA. Vet inte vad jag tänkte. Det gick såklart inte komma nära den utan att få med en miljon asiater på bilden.

På kvällen gick vi bort till Nyhavn som var precis runt hörnet från vårt hotell. Supermysigt. Vi slog oss ner på en restaurang som var jättedålig tyvärr. De glömde pommesen till mina musslor och Marcus och Olis mat var torr och smaklös. När vi frågade om notan sa han bara "fråga min kollega istället". Haha så konstigt. Musslorna var dock ok och utsikten var fin :)

Igår gick vi i lite butiker innan det var dags för oss att checka ut och bege oss mot tågstationen igen. Klockan 16 rullade tåget från Köpenhamn och drga 5 timmar senare rullade vi in på Stockholms Södra. Olivia skötte sig så himla bra denna gång också. Riktigt bra gick det!